dinsdag 26 juni 2012

inhaalbeweging

Hier ben ik alweer! De vakantie is daar bijna... Ik voel het aan de naaikriebels! Deze voormiddag naar In den beer geweest om een lading stof. Ik toon je wel nog eens wat ik mee gebracht heb.
De dochter mag naar een verjaardagsfeestje. Daar hoort een rokjescadeautje bij. Deze is voor Manon.
Eerder maakte ik al eens een trui voor mezelf. Deze heeft de blog nog nooit gehaald. Aangezien ik nu eens tijd had, heb ik die ook maar gefotografeerd.


Tijdens de examens was ik aan het wachten tot mijn leerlingen examen van mijn vak moesten afleggen, dus was het een beetje stilte voor de storm. In die stilte maakte ik een rok voor mezelf.
De rok fotografeerde ik in de kamer van de zoon. Het valt me steeds op dat hij een verzamelaar is. Ik weet niet van wie hij dat heeft, want ik kan niet goed dingen houden. Ik doe alles, vaak te snel, weg. Hij zal het dus wel van zijn vader moeten hebben zeker?
Hij kreeg van mijn grootvader een opgezette uil. Lars is een groot dierenliefhebber en kijkt ook heel graag naar alle dierendocumentaires. Hij was heel content met de uil! Hij verzamelt bekers. Hij heeft zelf nog geen enkele beker gewonnen (wel al enkele medailles). Hier en daar willen de mensen van hun rommel  zuurverdiende bekers af. dan staat onze zoon op de eerste rij met puppyoogjes te smeken of hij die beker niet mag hebben. Hij heeft er al een hele rij. De laatste (dichts bij de uil) is een zelfgemaakte wereldbeker uit aluminiumfolie. De bekerdrang zit diep!
Ik ben zelf geen verzamelaar. De werkjes van de kinderen toen ze kleuter waren bekeken we, maar belanden steeds al snel bij het oud papier. Schandalig hé, ik weet het. Ik kan het niet in een doos stoppen om dan jaren later terug boven te halen. Dat gaat niet bij mij. De mooiste heb ik wel bewaard. Niet in een muffe doos, maar hangend op onze kleerkasten als een soort tentoonstelling.
Je ziet dat er schandalig weinig bewaard werden...Het aller- aller- mooiste is van de dochter, vorig jaar toen ze in het tweede kleuter zat gemaakt voor moederdag.
Die doe ik van-mijn-leven-niet weg!
De dochter, Sam, is nu haar laatste kleuterdagen aan het slijten. De tijd gaat snel!
Wat doen jullie met de werkjes van de kindjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten