woensdag 4 juli 2012

kleedjes, rokjes en recykleedjes

De laatste donderdag van juni ben ik naar In Den Beer geweest met de mama van Manon en Renée om een voorraad stofjes. Aangezien de mama van Manon en Renée nog niet kan naaien, beloofde ik om enkele rokjes voor haar dochters ineen te steken.

Ondertussen is het vakantie en heb ik niet stil gezeten. De naaimachine is weer deel van het meubilair van onze woonkamer geworden. Ik maakte al het uilenrokje voor Manon en Renée.
Ook de racerbackdress voor onze dochter Sam is al af. Ze wou gewillig 'een showke' geven met haar nieuwe kleren als ik beloofde dat haar hoofd er ook zou opstaan... Dus zijn de foto's van ons model mét hoofd.

Het patroon is gratis te downloaden. Het is helemaal niet moeilijk! Ik maakte een 7 à 8 jaar omdat ze die maat uit de winkels draagt. Het valt nog wat ruim uit.

Plots was ik op dreef in het maken van kleedjes. Ik vond in mijn stoffenkast nog enkele oude T-shirts. Daarmee maakte ik 3 kleedjes voor de dochter. Twee ervan kan ik jullie tonen, het derde zit in de was.






Ze heeft al sterallures nu ze met haar hoofd op het internet prijkt!

1 opmerking: