maandag 1 oktober 2012

Voor mijn dochter en ik dezelfde rok

Dat was het plan...
Vandaag heeft de mama een dagje vrijaf (en de kindjes niet)! Na deze voormiddag wat obligatoire klusjes te hebben uitgevoerd, kwam deze namiddag het doel van de dag: naaien! Ik had al, uit een heel mooi stofke van In den Beer, de rokdelen voor mezelf en die voor de dochter geknipt. Vol vlijt smeet ik me aan het spelden en naaien van de delen van mijn rok. Van de eerste keer met zigzaggen en doorstikken enal, stel je voor. Maar toen... GGrrhhhmmll bleek ik de stukken verkeerd aaneen genaaid te hebben. Laat nu net het lostornen iets zijn wat ik haat. Ik knip het er liever af dan dat ik moet tornen. Dan maar mijn rokdelen aan de kant gelegd (het lostornen schuif ik voor me uit) en die voor de dochter genomen. Vol goede moed begonnen en met mijn hoofd er volledig bij nu. Ha, ja, ik ga de ezel van het spreekwoord niet achterna! 10 minuten later is de rok voor de dochter af. (Later een foto met het model, dat nu nog op school zit, erin) Nu liggen die stukken los te tornen stof mij aan te staren... Pff, negeren en beginnen aan de Jacob voor de dochter!

1 opmerking: