dinsdag 1 februari 2011

project 'rok voor mezelf'

Ik dacht dat het al lang geleden was dat ik een rokje voor mezelf gemaakt had. Het laatste probeersel draaide op iets uit wat van ver op een rok lijkt. Er waren wat mankementen: de rok had geen zak(ken) en de bovenkant was verre van perfect qua pasvorm. Toen zag ik bij Polkadotjes een rokje dat mij te doen leek om ook eens uit te proberen. Ik bestelde het patroon, kocht stof en... sidderde en beefde, want ik durfde er niet aan te beginnen. Nog wat later had ik mijn zin in naaien wat verloren en zo bleef het project 'rok voor mezelf' wat liggen. Eindelijk is het er toch van gekomen. Mijn vrees bleek ongegrond, want het is helemaal niet moeilijk om te maken. Ik heb één fout(je) gemaakt. Bij het opmeten van mijn maten kom ik altijd iets vreemds uit. Mijn taille is niet veel minder dan mijn heupomtrek. Ik heb geen wespentaille, maar ben ook niet mollig. Bleek dat ik na wat zoeken op die tabellen viel tussen een maat 42 en 38. Ik heb een maat 40 gemaakt. De gulden middenweg. Ik heb langs de zijkant 2x 1,5cm afgenomen en nog is het een klein beetje aan de grote kant. De volgende keer maak ik een 38! Ik heb ook langs één kant een zak in gemaakt. Een rok zonder zakken, dat is zoals een..., zoals een... dat gaat niet hé.

Excuseer voor mijn witte winterbenen. Van mij mag het nu al zomer worden!

6 opmerkingen:

  1. Die benen dat valt goed mee zenne ;-) Het rokje is veel mooier als je het aan hebt dan op de kapstok, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een schoontje. Ik heb niet zo heel lang geleden hetzelfde modelletje gemaakt voor een collega.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat rokje zit u gegoten, super als je het aan hebt. En dat stofke, smelt ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh maar dat is een schoon rokje. Super dat stofje zeg! Ik zou er gelijk nooit op gekomen zijn daar een rokje mee te maken. Supergeslaagd.
    Burda tailleert idd wel wat groot. Ik maak van die ook een maat kleiner dan het A-lijn modelletje van Knip.

    BeantwoordenVerwijderen