vrijdag 13 augustus 2010

Help!

Ik heb een (proef)rokje voor mezelf gemaakt volgens de handleiding van Mme Zsazsa.Ik rekende en telde en mat en tekende en knipte en naaide, maar mijn rok was te wijd. Nu, te wijd is niet erg, 't is beter dan te smal. Ik heb er een stuk uit geknipt en nu past het wel. Daarvoor roep ik uiteraard geen help! (wat denk je wel!)
Waarvoor ik wel luid HELP gil is voor de rits! Die kreeg ik er in, heel mooi vond ik zelf. Zo voor een eerste keer. Ik moest wel nog de bovenkant afwerken met een belegske. Ik heb weer de handleiding van Mme Zsazsa gevolgd. Op een bepaald moment schrijft ze bij punt 4: knip het hoekje weg. Ik dacht dat ik dat deed, maar moet toch iets gemist hebben, want bij mij ziet het er niet uit. Dat beleg wou ook niet meewerken, dus heb ik er mijn eigen versie van gemaakt. Weet er iemand hoe het wel moet? Wat heb ik verkeerd gedaan?
Het volgende rokje zou ik graag met een tailleband en gevoerd maken. Ik durf er niet aan te beginnen... Ik wacht even jullie reacties af. Ik heb nochtans alles al in huis voor het echte rokje.


7 opmerkingen:

  1. Toffe dingen hier op je blogje !

    Veel succes nog

    Eline DM*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo ,ik kwam per toeval op je blogje.Leuke blog ! Ik denk dat ze bedoelt dat stukje waar de rits nog uitsteekt, ,waar beide naden toekomen, gewoon uitdunnen. Anders haar eens vragen?
    Nog veel naaiplezier. Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, mij moet het nog een keer lukken om een rits in een rokje te zetten. Ik kan echt niet overweg met mijn ritsvoetje. Wel een mooi stofje zeg :)

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank u voor de leuke reacties!
    Het stofje had ik gekocht in de ikea. Als ik 30 jaar werd, gaf ik een feestje. We zijn toen méters van die stof gaan kopen om als tafelkleed te dienen. Nu heb ik die over om (proef)kleren mee te knutselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai ik zou dat stofke anders ook "gewoon" durven gebruiken, ik vind het ook heel tof. Als ge er geen blijf mee weet wil ik wel wat adopteren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij was mijn klokrok ook te wijd. Mme Zsazsa zelve heeft mijn zelfgetekend patroon en rok eens van dichtbij bekeken en volgens haar zit het grote verschil in wijdte in het schuin van draad knippen. Want het patroon zelf klopte wel van maat! Heel bizar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik snap de rits inzetten nog steeds niet.. :s bij die rok. Heb je de rits enkel in de tailleband geplaatst? Of ook verder in het rokdeel zelf? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen