maandag 7 maart 2011

productief weekend

Ik maakte vrijdag een strijkplankovertrek:
Ook nog vrijdag werkte ik de handtas voor mijn dochter af. Mét knoopjesdetail:
Zondag stak ik een rokje voor de dochter ineen terwijl de kinderen met de papa gaan zwemmen waren. Thuis gekomen toonde ik het rokje aan haar (ikke fier als een gieter). We pasten het en wat bleek: ik had
de verkeerde maat genomen. Ik had in plaats van de heupomtrek de tailleomtrek genomen. Ze kon met veel gewurm net in het rokje. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dan het rokje geopereerd. De tailleband een stukje terug van het rokdeel verwijderd, een stukje tussen genaaid, rimpeltjes herverdeeld en alles terug samen genaaid. Opdracht gelukt. Nu past haar rok goed en je moet al goed kijken om het lidteken te zien.

Nog de zwiertest:

Ik maakte nog een knuffel voor de ongeboren baby van mijn zus en een gereedschapsriem voor ons neefje, maar daar heb ik nog geen foto's van. Dat is voor een volgende post.
Phoe, veel gewerkt hé.

6 opmerkingen:

  1. proficiat!!
    zo'n strijkplankhoes heb ik nog al ergens gezien,ik vind dat een geweldig idee, wat je vind in de winkel stelt toch echt niks voor hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai, je hebt veel gedaan. en knap werk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die strijkplank hoes vind ik ook de max. Ik vind dat altijd zo zonde van het geld en idd ze trekken op niks uit de winkel. nu kan ie tenminste 'gezellig' in de kamer staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai gij zijt een vlijtige! 't Is wreed schoon geworden... allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die strijkplankhoes steekt mijn ogen uit!
    En zo tof; die letterkes op de riem van die tas!

    BeantwoordenVerwijderen